REGULAMIN SKLEPU


§ 1 Słownik pojęć
  1. Sprzedawca - Dontalia Poland Prosta Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001047695, NIP: 5273066348, REGON: 525871100. Dane kontaktowe: tel. 221522280, e-mail: info@dontalia.pl.
  2. Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod adresem www.dontalia.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może składać Zamówienia.
  3. Konto – zbiór informacji o Kupującym, który zarejestrował się serwisie internetowym.
  4. Kupujący, Klient – osoba korzystająca ze Sklepu, w tym zwłaszcza składająca zamówienie za pośrednictwem Sklepu. Kupującymi mogą być wyłącznie Profesjonaliści. Kupujący nie musi posiadać Konta w celu dokonywania zakupów.
  5. Dostawa – czynność faktyczna umożliwiająca Klientowi odbiór Towaru;
  6. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  7. Formularz zamówienia – formularz umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towaru do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  8. Materiały – informacje zawarte na stronach internetowych Sklepu, m.in. nazwy i opisy oraz zdjęcia i ilustracje graficzne towarów, oznaczenia producentów towarów
  9. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniej zgody na module zapisu na newsletter.
  10. Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  11. Profesjonalista – oznacza osobę fizyczną, która posiada wykształcenie medyczne lub która jest zawodowo związana z branżą medyczną lub stomatologiczną. Profesjonalista może być jednocześnie Przedsiębiorcą.
  12. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  13. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klient a za pośrednictwem Sklepu.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa odpłatnego nabycia własności Towaru zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Towaru - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  15. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  16. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. z dnia 9 czerwca 2017 r. Dz.U. z 2017 poz. 1219 ze zm.)
  17. Wirtualny koszyk – funkcjonalność Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także możliwe jest ustalenie i modyfikacja danych Zamówienia, w szczególności: ilość towarów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności.
  18. Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Klienta za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 2 Informacje ogólne
  1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów prezentowanych na stronie Sklepu.
  2. Korzystanie ze Sklepu możliwe jest pod warunkiem złożenia oświadczenia o posiadaniu statusu Profesjonalisty. Ze Sklepu internetowego nie mogą korzystać osoby poniżej 18 roku życia i nieposiadające pełnej zdolności do czynności prawnych.
  3. Do składania Zamówień w Sklepie niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych, umożliwiającej wyświetlanie stron internetowych.
  4. Kupujący może w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, tak by nie akceptowała plików cookies lub informowała o ich przesyłaniu. Nieakceptowanie plików cookies może jednak spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu. Korzystanie przez Kupującego z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie plików cookies na komputerze lub innym urządzeniu Kupującego, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie powyższych plików na tym komputerze lub innym urządzeniu. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w Polityce Prywatności Sklepu i polityce plików cookies dostępnymi pod adresem internetowym www.dontalia.pl.
  5. Kupujący zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne.
  6. Kupujący zobowiązany jest do nieujawniania osobom trzecim swojego loginu i hasła dostępu do Konta
  7. Sprzedawca, w najszerszym zakresie przewidzianym przez prawo, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
  8. Wykorzystywanie przez Klienta nazwy Sprzedawcy, logo Sklepu oraz elementów graficznych Sklepu oraz układu i kompozycji Sklepu (tzw. layout) jest zabronione, za wyjątkiem sytuacji wyraźnie wskazanych w Regulaminie lub gdy korzystanie ze wskazanych przedmiotów praw autorskich oraz przedmiotów własności przemysłowej jest możliwe na podstawie wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy lub uprawnionych podmiotów trzecich. Zabronione jest podejmowanie przez Klienta jakichkolwiek działań zmierzających do odtworzenia Sklepu, w tym w szczególności na stronach internetowych i w domenach internetowych powiązanych z Kupującym.
  9. Kupujący może porozumiewać się ze Sprzedawcą:

      a) Pisemnie – na adres korespondencyjny Sprzedawcy

      b) Telefonicznie – pod numerem telefonu +48 221522280,

      c) Drogą elektroniczną – pod adresem e-mail: info@dontalia.pl

  10. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane na stronie Sklepu w chwili składania Zamówienia.
  11. Ceny widoczne obok Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
  12. Informacje dotyczące poszczególnych Towarów nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Zawartość Sklepu stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  13. Sklep prowadzi sprzedaż aparatów i urządzeń oraz materiałów medycznych, stomatologicznych i protetycznych pod adresem www.dontalia.pl oraz za pośrednictwem przedstawicieli handlowych.
  14. Sprzedawca jednocześnie informuje, że w ramach Sklepu prezentowane są produkty lecznicze w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne. Prezentacja rzeczonych Towarów na stronie Sklepu ma charakter informacyjny i poglądowy - Towary te znajdują się w ofercie Sprzedawcy, nie są jednak przedmiotem sprzedaży internetowej prowadzonej za pośrednictwem Sklepu zgodnie z uregulowaniami ww. Ustawy. Celem nabycia takich Towarów konieczny jest bezpośredni kontakt telefoniczny z przedstawicielem handlowym Sprzedawcy. Informacja o braku możliwości nabycia takich Towarów za pomocą Sklepu oraz konieczności kontaktu z przedstawicielem handlowym Sprzedawcy każdorazowo jest prezentowana na podstronie danego Towaru.
  15. Wszystkie oferowane Towary są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych. Wszystkie Towary zostały wprowadzone do obrotu na rynek polski legalnie. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towarów na zasadach wskazanych we właściwych przepisach prawa oraz w niniejszym Regulaminie.
  16. Sprzedawca ponadto informuje, że w ramach działalności Sklepu prowadzona jest sprzedaż Produktów na zasadach promocyjnych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do uregulowania zasad sprzedaży promocyjnej na warunkach odrębnych niż wyszczególnione w niniejszym Regulaminie. Szczegółowe informacje na temat dostępności oraz zasad danej akcji promocyjnej prezentowane są na stronie internetowej Sklepu na poszczególnych podstronach promocji i uregulowane są każdorazowo w regulaminie akcji promocyjnej.
  17. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Sklepu spowodowany czynnikami o charakterze siły wyższej.
  18. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przerw w dostępie do Sklepu spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem funkcjonalności Sklepu. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
§ 4 Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
  1. Za pośrednictwem Sklepu dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto Klienta, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
  2. Konto Klienta – procedura utworzenia Konta oraz jego funkcjonalności uregulowane są w § 5 Regulaminu.
  3. Formularz Zamówienia –Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Użytkownika.
  4. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego zgody na module zapisu na newsletter – z chwilą utworzenia Konta zostaje zapisany na Newsletter. Usługa świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: privacy@dontalia.pl, pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej do Klienta w ramach usługi Newsletter.
§ 5 Rejestracja Konta w Sklepie
  1. Rejestracja w Sklepie wymaga spełnienia łącznie następujących warunków:

      a) Poprawnego wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej Sklepu, podając dane osobowe/dane firmy, adres e-mail oraz hasło, a także złożenia oświadczenia o statusie Profesjonalisty,

      b) Akceptacji Regulaminu wraz z Polityką Prywatności i polityką plików cookies.

  2. Po dokonaniu rejestracji, Klient otrzyma od Sprzedawcy na wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej powiadomienie o zarejestrowaniu Konta i możliwości składania zamówień.
  3. Rejestracja w Sklepie, jak również korzystanie z jego funkcjonalności jest nieodpłatne.
  4. Przeglądanie asortymentu Sklepu oraz dokonywanie Zamówień nie wymaga rejestracji.
  5. W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, rejestracji w Sklepie, a także wszystkich innych czynności tego podmiotu w Sklepie, może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności związanych z korzystaniem ze Sklepu (w tym rejestracji) oraz do wykonywania wszelkich praw i obowiązków tego podmiotu jako Klienta.
  6. W przypadku jakiejkolwiek zmiany danych na Koncie podanych podczas rejestracji, Klient powinien je zaktualizować przed zawarciem kolejnej Umowy, kontaktując się ze swoim dedykowanym opiekunem handlowym. Dane adresowe do wysyłki Klient może zmienić elektronicznie na Koncie.
  7. Z chwilą rejestracji w Sklepie tworzone jest Konto Użytkownika, stanowiące zbiór zasobów, w którym gromadzone są informacje o Kliencie oraz o jego działaniach w ramach Sklepu w związku z zawieranymi Umowami. W ramach Konta osoba posiada m.in. dostęp do swoich danych osobowych i historii złożonych Zamówień w Sklepie. Każdorazowe logowanie do Konta odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
  8. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: privacy@dontalia.pl lub też pisemnie na adres Sprzedawcy.
  9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne szkody wynikające z podania przez Klienta nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych skutkujących nieprzestrzeganiem warunków niniejszego Regulaminu. Dane podawane przez Klienta nie mogą naruszać przepisów aktualnie obowiązującego prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich.
  10. W związku z koniecznością zapewnienia zgodności z regulacjami ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 974, 981) oraz ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 974), Sprzedawca zastrzega sobie możliwość aktywowania Konta tylko Klientom posiadającym status podmiotu leczniczego. W tym celu Sprzedawca dokonywać będzie weryfikacji Klientów dokonujących rejestracji w Sklepie internetowym, w szczególności w zakresie ich numerów NIP oraz przedmiotu działalności gospodarczej (według kodów PKD) wskazanych w odpowiednich rejestrach publicznych. W przypadku, gdy Klient zostanie zweryfikowany negatywnie (tj. jako nieposiadający statusu podmiotu leczniczego), wówczas zostanie poinformowany o odmowie aktywacji Konta za pośrednictwem wskazanego w Formularzu rejestracji adresu e-mail.
§ 6 Składanie zamówień w Sklepie
  1. Poprzez złożenie Zamówienia Kupujący składa ofertę kupna określonego Towaru.
  2. Zamówienia realizowane są na terenie Polski i zamówienia należy składać w języku polskim.
  3. Kupujący ma możliwość dokonywania Zamówień w Sklepie przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, w szczególności postanowień dotyczących przerw technicznych. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym Zamówienie zostało złożone.
  4. Wszystkie sprzedawane Towary zawierają dokładny opis ich właściwości odpowiadający opisowi stosowanemu przez producenta. Opis odpowiada właściwościom towarów sprzedawanych na stronach Sklepu.
  5. Indywidualne ustawienia komputera lub innego urządzenia Użytkownika mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją Towaru na komputerze lub innym urządzeniu a rzeczywistym wyglądem produktu (np. kolor, proporcje itp.).
  6. Przy składaniu Zamówienia Kupujący zobowiązany jest wypełnić wszystkie rubryki formularza prawidłowo oraz podać następujące dane: imię i nazwisko, adres siedziby/zamieszkania, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail oraz numer NIP w przypadku Przedsiębiorców (niezbędny do nawiązania, ustalenia treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji Umowy Sprzedaży). Z uwagi na specyfikę prowadzonej działalności i konieczność zapewnienia zgodności prowadzonej działalności z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji Kupującego (nie posiadającego Konta lub niezalogowanego) jak również do weryfikacji zawartości Wirtualnego koszyka przed potwierdzeniem przyjęcia takiego Zamówienia do realizacji.
  7. W celu złożenia zamówienia Kupujący musi:

      a) Wybrać Towary będące przedmiotem zamówienia,

      b) Umieścić w Wirtualnym koszyku wybrane przez siebie Towary

      c) Po ostatecznym wyborze Towarów przeznaczonych do zakupu, Kupujący zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania Zamówień w Sklepie.

  8. Formularz składania Zamówienia może być złożony z formularzy składowych, służących do określen

      a) Sposobu Dostawy Towarów,

      b) Adresu Dostawy,

      c) Sposobu dokonania płatności za Towary.

  9. Kupujący potwierdza złożenie Zamówienia klikając przycisk „Kupuję”.
  10. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zostanie automatycznie wysłane na adres poczty elektronicznej Kupującego. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia nie stanowi przyjęcia Zamówienia do realizacji.
  11. Jeżeli realizacja Zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Kupującego wysłana zostanie wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji (przyjęcie oferty). W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że Zamówienie zostało złożone nieprawidłowo, Sprzedawca poinformuje o tym Kupującego poprzez e-mail.
  12. Modyfikacja zamówienia w drodze indywidualnych ustaleń z Kupującym, możliwa jest do momentu przesłania Kupującemu przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
  13. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą przesłania Kupującemu informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
  14. Zmiana lub anulowanie Zamówienia przez Kupującego jest możliwa do momentu zawarcia Umowy Sprzedaży. Po zawarciu Umowy Sprzedaży jednostronna zmiana jakichkolwiek jego warunków przez Kupującego lub jednostronne anulowanie przez Kupującego wymaga bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem handlowym Sprzedawcy i jest uzależniona od zgody Sprzedawcy.
  15. W przypadku braku dostępności zamówionego Towaru lub braku możliwości realizacji Zamówienia z innych przyczyn, w tym także, jeśli zakup ich od producenta lub dostawcy nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Kupującego adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną. Jeżeli Kupujacy nie zaakceptuje nowego terminu realizacji Zamówienia, wówczas Zamówienie traktuje się jako niebyłe a żadna ze stron nie podnosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji Zamówienia.
  16. W sytuacji opisanej w ust. 15, gdy Zamówienie było opłacone za pomocą płatności elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie zwraca uiszczoną przez Kupującego kwotę przelewem na jego rachunek bankowy. Nastąpi to w terminie do 14 dni roboczych od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez Kupującego o braku akceptacji nowego terminu realizacji Zamówienia.
  17. Sprzedawca rezerwuje sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w chwili, gdy jego realizacja jest niemożliwa z przyczyn technologicznych jak: wycofanie z produkcji przez dostawców Towarów, awaria urządzeń umożliwiających dostosowanie Towarów do Zamówienia przez Kupującego i innych niezależnych od Sprzedawcy powodów niemożliwych do przewidzenia w dniu dokonania Zamówienia.
§ 7 Formy płatności
  1. Zapłata za zakupiony Towar może zostać dokonana:

      a) Przed odbiorem przedmiotu Zamówienia (płatność z góry) - przelewem bankowym lub za pośrednictwem systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę i wskazanych w § 7 ust. 3 Regulaminu. Nazwa banku oraz numer rachunku, na który należy dokonać płatności, zostanie przesłany Kupującemu w powiadomieniu e-mail o oczekiwaniu na płatność przelewem. W tym przypadku realizacja Zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia zaksięgowania należności na jego rachunku bankowym lub poprawnego wykonania płatności przez Kupującego za pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę przez podmiot realizujący te płatności,

      b) Przy odbiorze zakupionego Towaru dostarczonego za pośrednictwem firmy kurierskiej, DHL lub DPD (za pobraniem) – gotówką bądź kartą. W tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zakończeniu przez Kupującego procesu składania Zamówienia.

      c) przelewem w terminie ustalonym na indywidualnych warunkach pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą na podstawie historii sprzedaży i płatności Kupującego.

  2. Wybór sposobu płatności może wpływać na cenę Zamówienia, zgodnie z udostępnianymi informacjami.
  3. Kupujący może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty: przelew bankowy, płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności „imoje”, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
  4. Umowa o pojedynczą transakcję płatniczą, zawierana z Kupującym dochodzi do skutku z chwilą wyboru i potwierdzenia w ramach Sklepu woli skorzystania z usługi „imoje”.
  5. Płatność oznacza dokonywaną przez Kupującego zapłatę na rzecz Sprzedawcy za pośrednictwem „imoje” w celu wykonania zobowiązania pieniężnego powstałego w wyniku transakcji pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą, stanowiącą pojedynczą transakcję płatniczą.
  6. „Imoje” nie prowadzi dla Kupującego rachunku płatniczego ani narzędzia rozliczeniowego.
  7. Kupujący jako płatnik musi dysponować instrumentem płatniczym, dla którego dostawcą usług płatniczych jest inny dostawca niż „imoje”. W szczególności dostawcą Kupującego może być bank.
  8. Celem dokonywania płatności na rzecz Sprzedawcy w ramach usługi „imoje”, Kupujący powinien podać następujące dane: imię, nazwisko, ulicę i nr domu, kod pocztowy, miasto, adres e-mail, numer telefonu. W uzasadnionych przypadkach „imoje” jest uprawnione do żądania od Kupującego innych danych niezbędnych do oceny ryzyka płatności, adekwatnych do celu w jakim są żądane z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
  9. Kupujący dokonuje zakupu Towarów zgodnie z ceną oraz wysokością kosztów Dostawy obowiązujących w chwili złożenia Zamówienia.
  10. Brak otrzymania płatności na rachunek bankowy lub za pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia potwierdzenia Zamówienia, w przypadku wyboru tej formy płatności (płatności z góry) jako formy zapłaty, spowoduje anulowanie Zamówienia.
§ 8 Dostawa Towarów
  1. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są na adres wskazany przez Kupującego. Adres ten może się różnić od adresu siedziby/zamieszkania.
  2. Towary zakupione przy wykorzystaniu Sklepu dostarcza na zlecenie Sprzedawcy firma kurierska wybrana podczas składania Zamówienia: tj. DPD Polska sp. z o.o. lub DHL Parcel Polska sp. z o.o.
  3. Koszty Dostawy zależą od wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia towaru, od wartości oraz wielkości Zamówienia i podawane są każdorazowo przy wyborze sposobu Dostawy towaru przez Kupującego, przed jak i po złożeniu Zamówienia. Dostawy są bezpłatne przy złożeniu Zamówienia o wartości powyżej 340 zł brutto
  4. Dostawy są realizowane tylko na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dostawy poza obszar Rzeczpospolitej Polskiej są możliwe wyłącznie na mocy indywidualnych ustaleń i mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami transportu leżącymi po stronie Kupującego.
  5. Czas realizacji Zamówienia uzależniony jest od dostępności danego Towaru.
  6. Sprzedawca zobowiązuje się wydać Kupującemu zakupione Produkty nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  7. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia, czy zewnętrzne opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. Uszkodzenie przesyłki, w tym naruszenie plomby (taśmy) stanowi przesłankę odmowy jej przyjęcia od kuriera. W takiej sytuacji Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą i złożyć reklamację u przewoźnika.
  8. Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie Towarów z przyczyn leżących po stronie Kupującego, np. wskutek wskazania nieprawidłowego adresu Dostawy. W takiej sytuacji Sprzedawca umożliwi Kupującemu w miarę możliwości odbiór Towaru ze wskazanego miejsca np. siedziby Sprzedawcy, chyba że strony uzgodnią inny sposób przekazania. W ww. przypadku opłata za Dostawę nie podlega zwrotowi.
  9. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi, na Kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
§ 9 Faktura elektroniczna
  1. Niniejszy dział określa zasady wystawiania i przesyłania (udostępniania) e-faktur w postaci dokumentu PDF przez Sprzedawcę.
  2. Podstawą prawną wystawiania i przesyłania (udostępniania) e-faktur w formie elektronicznej jest art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.).
  3. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy zawarte w ww. Ustawie.
  4. E-faktura wystawiona i przesyłana oraz udostępniona w formie elektronicznej spełnia wymogi określone w Ustawie w szczególności dotyczące zapewnienia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktury.
  5. Za wystawianie i przesyłanie e-faktur Sprzedawca nie pobiera dodatkowych opłat.
  6. E-faktura będzie udostępniona na Koncie Kupującego oraz przesyłana na wskazany w oświadczeniu adres e-mail.
  7. Warunkiem skorzystania przez Kupującego z możliwości otrzymywania faktur w formie elektronicznej jest:

      a) Zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptacji jego postanowień

      b) Oświadczenia o akceptacji przesyłania e-faktur. Adres e-mail wskazany przy rejestracji uznawany jest za adres do przesyłania e-faktur.

      c) Zainstalowanie przeglądarki internetowej oraz programu do odczytu plików PDF.

  8. Faktury elektroniczne w formacie PDF będą przesyłane przez Sprzedawcę z jego adresu mailowego do Kupującego na adres e-mail widniejący na Koncie lub inny wskazany w oświadczeniu.
  9. Zmianę adres e-mail można zgłosić za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności na Koncie, mailowo na info@dontalia.pl lub przekazać w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Sprzedawca aktualizuje dane Kupującego na podstawie przesłanych danych aktualizacyjnych niezwłocznie.
  10. Powiadomienia o wystawieniu i udostępnieniu e-faktur do pobrania, będą wysyłane na nowy adres e-mail po akceptacji zgłoszenia zmiany adresu e-mail przez Sprzedawcę.
  11. Sklep prowadzony przez Sprzedawcę będzie zapisywać moment wystawienia Faktury elektronicznej przez Sprzedawcę, który jest także momentem przesłania komunikatu o wystawieniu i udostępnieniu e-faktur do pobrania na stronie internetowej Sklepu oraz momentem przesłania Faktury elektronicznej do Użytkownika na adres e-mail wskazany w oświadczeniu, w przypadku faktur korygujących moment ten będzie stanowił potwierdzenie odbioru e-faktury.
  12. Rezygnacji z otrzymywania e-faktur można dokonać w formie pisemnego oświadczenia lub przesłać na adres e-mail: info@dontalia.pl.
  13. Sprzedawca zaprzestanie wystawiania i przesyłania e-faktur dla Kupującego od dnia następującego po dniu, w którym zweryfikował otrzymane oświadczenie o cofnięciu zgody na wystawianie i otrzymywanie Faktur elektronicznych. Może to nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Informacja o dniu zaprzestania wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej zostanie przesłana na adres e-mail Kupującego.
  14. Ponowne skorzystanie z możliwości otrzymywania Faktur elektronicznych wymaga złożenia nowego oświadczenia
§ 10 Gwarancja
  1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta.
  2. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Dodatkowe informacje dot. gwarancji na poszczególne Towary, dostępne są na stronach internetowych konkretnych Producentów.
  3. W przypadku Towaru, na który została udzielona gwarancja, Kupujący może reklamować produkt posiadający wady:

      a) korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku Kupujący reklamuje Towar bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji) a Sprzedawca może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację. Użytkownik według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do Sprzedawcy. W przypadku chęci skorzystania z uprawnień wynikających z gwarancji za pośrednictwem Sprzedawcy, Użytkownik powinien skontaktować się z działem reklamacji i zwrotów Sprzedawcy.

§ 11 Reklamacja Towaru
  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
  2. Poza odpowiedzialnością ustawową na Towar może zostać udzielona gwarancja – jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej skorzystać, gdy dany Towar jest objęty gwarancją. Więcej informacji dotyczący gwarancji zawartych jest w § 10 Regulaminu.
  3. Reklamacje dotyczące Towaru można składać między innymi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@dontalia.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
  4. W treści zgłoszenia reklamacyjnego Kupujący powinien, w miarę możliwości, podać:

      a) Dane kontaktowe Kupującego,

      b) Nr dokumentu fiskalnego (faktury lub paragonu) wystawionego w odniesieniu do Towaru, którego dotyczy reklamacja, lub jego kserokopię,

      c) Opis wady, w tym zwłaszcza: na czym wada polega i kiedy się ujawniła,

      d) Czego Kupujący żąda w związku ze złożeniem reklamacji.

      Brak któregokolwiek z powyższych elementów w zgłoszeniu reklamacyjnym, dokonanym przez Kupującego, nie stanowi przeszkody dla rozpatrzenia reklamacji. Przesłanie kompletnej dokumentacji może jednak przyspieszyć postępowanie.

  5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
  6. Do reklamacji mogą zostać załączone dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Towar) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
§ 12 Postanowienia końcowe
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Sprzedawca zobowiązuje się udostępniać nieprzerwanie informację o planowanej zmianie Regulaminu w ciągu 14 dni przez planowaną zmianą na stronie internetowej Sklepu. Zmiana Regulaminu nie dotyczy Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu.
  2. Klienci posiadający Konto zostaną poinformowani o wszelkich zmianach Regulaminu. W razie braku akceptacji zmian, Klient może przesłać Sprzedawcy stosowne oświadczenie – co skutkuje niezwłocznym usunięciem Konta.
  3. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. W przypadku niezgodności jakiegokolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu z obowiązującymi przepisami, zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w miejsce zakwestionowanego zapisu Regulaminu.
  5. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  6. Niniejszy regulamin wchodzi w życie od 01.12.2023.